Ja fa moltes setmanes que al 30 minuts de TV3 van passar un reportatge on es mostraven dos models educatius molt diferents. Per una banda, mostraven un sèrie de centres d’una zona depauperitzada de Nova York que havien corregut un alt risc de tancar-se. Després de prendre una sèrie de mesures van aconseguir sortir de l’enfonsament més absolut i treure endavant les escoles.
D’altra banda, ens mostren l’experiència de Finlàndia i com, entre d’altres moltes coses, tenen un sistema educatiu basat en una formació del professorat altament exigent: només són mestres aquells que mostren més competències i capacitats.
Tot això és vist i analitzat per professors, directors, mestres, polítics, pedagogs catalans que comenten allò que els hi crida més l’atenció i ho relacionen amb el sistema educatiu català.
Tot un exercici d’educació comparada en el que s’obren portes al debat sobre l’autonomia de centres, la formació del professorat, els projectes escolars, etc.
Per poder visionar el vídeo només caldrà clicar el següent link:
http://www.tv3.cat/videos/3477090/Notes-deducacio
Esperem que el gaudiu i que cadascú tregui les seves pròpies conclusions!!!